Crònica d’Enrique Mendoza sobre la xerrada amb Chema Alonso

10 d’abril 2013

Ahir es va celebrar una xerrada sobre seguretat informàtica organitzada per l’Associació de Becaris de ”la Caixa” a CaixaForum Madrid. Vaig tenir el plaer de poder convidar Chema Alonso, també conegut com el “maligne”, un gran amic meu i un dels experts en seguretat informàtica i ‘hacking’ més grans del món.

Després de passar tot l’estiu sota la seva tutela en el programa Telefónica Talentum Short Track, del qual és el pare, vaig pensar que era molt bona idea aprofitar la proximitat que hi tinc perquè altres poguessin aprendre de les seves lliçons.

Ens va parlar sobre “Com et van robar els comptes per IPv6 quan et vas connectar a la Wi-Fi”, un títol una mica tècnic per a una xerrada no tan tècnica. Bàsicament el que ens va explicar el Chema va ser el procés que segueix un ‘hacker’ (més aviat ‘cracker’) per capturar les nostres contrasenyes i noms d’usuari de tots i cada un dels webs i serveis d’internet que visitem mentre naveguem.

En paraules de Chema Alonso, “vés amb compte quan estiguis en un Starbucks, McDonald’s o semblant on t’ofereixin Wi-Fi de franc, perquè pot ser que algú hagi infectat la xarxa i estigui veient totes les teves dades”.

La millor manera de protegir-te? Alonso comenta que “o deshabilites els serveis que no coneguis, com ara IPv6, o els configures bé.”

Una conferència molt completa i divertida per a tots els becaris enginyers informàtics, ‘telecos’ o tècnics en general enamorats del món de la seguretat.

Si us heu quedat amb ganes de saber més sobre aquest món, us recomano que no us en perdeu el blog, en què escriu cada dia:www.elladodelmal.com.

Enrique Mendoza (España, 2011)

Vocal de la junta directiva de l'Associació de Becaris

Segueix-nos twitter instagram facebook youtube
madrid