T’has preguntat mai com viuries sense llenguatge?

03 de març 2015

El becari i estudiant de cinema Guillermo Fernández Flórez  (EUA, 2011) presenta Speechless, un documental sobre l’afàsia, un trastorn que provoca la pèrdua del llenguatge i que s’origina com a conseqüència d’una lesió o dany cerebral. Tot i que no és gaire coneguda, més d’un milió de persones als Estats Units pateixen afàsia que afecta directament la capacitat de socialització de la persona.

El documental reflecteix la situació de tres famílies colpides per l’afàsia. Speechless se submergeix en la vida de l’Ed, la Tinna i el Lance, tres malalts que lluiten dia rere dia per recuperar les seves vides després de perdre les habilitats comunicatives. El film permet comprendre la importància del llenguatge i les conseqüències socials de perdre’l.

La pel·lícula ha estat dirigida i produïda per Fernández Flórez, estudiant de la School of Visual Arts de Nova York, i coproduïda per la periodista Ariadna Seuba Serra. Igualment, ha col·laborat en aquest projecte la becària i filòloga Gemma Moya (EUA, 2011), que duu a terme tractaments amb afectats d’afàsia al Teachers College de la Universitat de Columbia.

Recentment s’ha posat en marxa una campanya de micromecenatge o crowdfunding a través de la plataforma Indiegogo per captar fons per distribuir la pel·lícula.

Fernández Flórez és llicenciat en dret per la Universitat Complutense de Madrid i la Universitat de la Sorbona de París. L’any 2007 va fundar Studiobaba Produccions, una plataforma de cinema independent des de la qual fa documentals, vídeos d’arquitectura i videoclips de jazz i música electrònica.

Moya és llicenciada en filologia anglesa i màster en lingüística aplicada i adquisició de segones llengües per la Universitat de Barcelona, i el setembre de 2011 va rebre el Tercer Premi Nacional a l’Excel·lència en el Rendiment Acadèmic en l’àrea de la filologia anglesa.

Si vols saber més coses sobre Speechless fes un cop d’ull al tràiler: http://www.speechlessdoc.com/trailer/

Segueix-nos twitter instagram facebook youtube
gemma moya
documental