“Estratègies per buscar/canviar de feina en temps de crisi”

26 d’abril 2013

Ahir l’Associació de Becaris va organitzar la xerrada “Cerca de treball en temps de crisi. Com ha canviat el món laboral?”, a càrrec de Javier Jiménez (EUA, 1982), director de la Fundació SARquavitae i professor de la Universitat de Barcelona. Per a tots aquells que ahir no van poder assistir a la xerrada, Jiménez ha volgut compartir les seves reflexions sobre el tema i proposar el seu decàleg d’estratègies per buscar feina.

Preparant la xerrada “Estratègies per buscar/canviar de feina en temps de crisi”, vaig revisar la presentació que vaig elaborar per a la xerrada sobre el mateix tema que vaig fer l’any 2009. He estat temptat de fer un ‘copy & paste’ canviant simplement la data. Potser hauria estat una mica superficial i poc seriós, perquè hauria estat admetre que el mercat laboral no ha canviat en aquests últims quatre anys. Per ser realistes, és clar que ha canviat, i de quina manera! Precisament, acabo de llegir les dades de l’EPA del primer trimestre del 2013: 6.202.700 persones sense feina!

No obstant això, les crisis amaguen o, més ben dit, arrosseguen amb el “fang” oportunitats que cal descobrir si estàs buscant feina o un canvi professional.

D’acord, però jo no tinc feina, què faig? Aquest decàleg et pot ajudar.

“If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.” Si el que has fet sempre no funciona, hauràs de canviar.
Blinda’t emocionalment. No et desanimis.
Sigues constant, persistent.
Has de saber “llegir el moment”.
La feina la busques tu.
Tingues clar què demana el mercat i què ofereixes tu. Sigues realista.
Què és el que et diferencia dels altres? Quina és la teva proposta de valor?
Revisa i reformula tots els teus esquemes professionals.
Revisa i aferra’t als teus valors.
Busca sense mirar fronteres.

Tota la resta és allà fora, a la xarxa!

Javier Jiménez Calavia

Segueix-nos twitter instagram facebook youtube
javier jiménez
trabajo