Filtrar històries per:
Trobades becàries Trobades becaris
El programa de beques de grau de la Fundació ”la Caixa” arriba enguany a la quarta edició, amb 50 nous becaris, i ja ha fet possible que 200 estudiants excel·lents accedeixin a la universitat gràcies a aquests ajuts. El director general adjunt de la Fundació ”la Caixa”, Juan Ramón Fuertes, s'ha reunit amb els 50 becats de la convocatòria 2022, que ja han assolit, en molts casos, la meitat dels estudis.
Internacional
Onze becaris de la Fundació ”la Caixa” s’han reunit enguany a Nova York i Boston amb els 65 premiats d'EduCaixa The Challenge, un programa que impulsa el talent d’estudiants compromesos amb els reptes del segle XXI.
Associació de Becaris Postgrau Grau
El programa de Beques de la Fundació ”la Caixa” ha impulsat les carreres acadèmiques de més de 6.000 estudiants i investigadors excel·lents al llarg dels seus més de 40 anys d’història. Amb aquest gran assoliment, el programa referma el seu suport al talent jove i celebra el total de beques atorgades fins ara: 147 beques de grau, 3.878 beques de postgrau a l’estranger, 1.719 beques de doctorat i 273 beques de postdoctorat a Espanya i Portugal.
Postgrau
Este miércoles, 5 de junio, hemos celebrado la entrega de las becas de posgrado en el extranjero de la Fundación ”la Caixa”, otorgadas a los 100 universitarios seleccionados en la convocatoria de 2023. El evento, presidido por Su Majestad el Rey de España, es la 42ª edición del programa de becas, que tiene por objetivo impulsar el talento de los estudiantes más sobresalientes ampliando su formación en algunas de las mejores universidades del mundo.
Arts i humanitats Obres de becaris
Qui hi ha darrere del disseny de les teves escenes de cinema preferides? I d’aquell anunci que vas veure fa anys, però que no has oblidat mai? O d’aquella exposició en un museu que un dia et va deixar empremta?
Internacional Investigació Ciències de la Vida i de la Salut Talent dones Postgrau
Kaori Mutsuda Zapater, biotecnòloga i becària de la Fundació "la Caixa", està realitzant el seu doctorat en una innovadora facultat de Kyoto que es centra en buscar solucions per assegurar la supervivència humana. Abans, va tenir una carrera com a actriu de doblatge, en la qual va donar veu a Boo, de Monstruos, S.A.
Grau
Tal com parla, Mohamed Dari (Vic, 2004) transmet una maduresa que no sembla pròpia de la seva edat. És la mateixa que ha aplicat a la seva trajectòria acadèmica, sobretot quan l’escassetat de recursos econòmics no li ho feien gaire fàcil. Explica la seva història en una aula de la Facultat d’Informàtica de la Universitat Politècnica de Catalunya, on actualment cursa Enginyeria Informàtica gràcies a una beca de grau de la Fundació ”la Caixa”, que ajuda estudiants excel·lents amb recursos econòmics limitats.
Desenvolupament sostenible Talent dones
La intel·ligència artificial (IA) va néixer els anys 50 del segle xx, amb l’objectiu de construir sistemes computacionals intel·ligents. Després de dècades d’evolució, els últims anys ha crescut exponencialment i ha alterat l’ecosistema tecnològic, econòmic i social, amb l’obertura al públic general d’eines com ChatGPT. Tal com analitza Nuria Oliver, experta en IA i becària de la Fundació ”la Caixa”, aquest creixement implica la necessitat d’extensos debats ètics i reptes en qüestions tan rellevants com la desinformació i l’impacte que té en la democràcia. Tot i això, també representa un immens ventall de noves possibilitats per al bé social.
Investigació Emprenedoria
El 20 de febrer passat, vam celebrar una nova trobada virtual de becaris titulada “First time entrepreneurs: com emprendre un negoci sense fracassar en l’intent?”. Aquesta vegada, vam tenir el plaer d’escoltar Antoni Rosinol Vidal, emprenedor establert a Silicon Valley, que va compartir la seva valuosa experiència i coneixements amb els assistents.