Quan el cor s’atura

Segons la Revista Española de Cardiología,1 el total de defuncions anuals per mort sobtada cardíaca oscil·la entre els 4 i els 5 milions. Quan el cos s’atura per una parada cardíaca, els òrgans deixen de rebre la sang que necessiten per continuar funcionant correctament i això provoca, en la majoria dels casos, la mort de l’individu.

04 de maig 2016

Iván Ortega (Canadà, 2012) ha centrat la seva recerca a donar una nova utilitat a la reanimació cardíaca mitjançant la tècnica de la circulació extracorpòria, un mecanisme extern al cos per enviar-li sang. Fins ara, a Espanya, aquesta tècnica es feia servir exclusivament per mantenir en funcionament els òrgans dels donants que acabaven de morir per al trasplantament posterior.

Ortega proposa un canvi d’estratègia amb l’objectiu d’emprar aquesta tècnica no tan sols per mantenir els òrgans oxigenats per a una futura donació, sinó, en primera instància, per ajudar els pacients a sobreviure durant la reanimació cardiopulmonar. D’aquesta manera, el dispositiu bombaria sang durant la parada cardíaca per evitar la mort de l’individu. Així, amb l’estratègia que proposa Ortega, se salvaren més vides i, en cas de mort del pacient, s’obtindrien millors òrgans per ser trasplantats.

El treball d’Ortega, titulat “Extracorporeal resuscitation for refractory out-of-hospital cardiac arrest in adults: A systematic review of international practices and outcomes”, s’ha publicat recentment a la revista Resuscitation.

1. Revista Española de Cardiología. “Epidemiology of Sudden Cardiac Death”: http://bit.ly/1RgL8L4

Comparteix-ho a twitter
També et pot interessar...
Ratolins jedi i tècniques PADME contra el càncer