Iñaki Berenguer i Alberto López venen l’empresa Pixable a SingTel per gairebé 27 milions de dòlars

18 de desembre 2013

Iñaki Berenguer (Regne Unit, 2000) i Alberto López (EUA, 2001) són, respectivament, fundador i CTO (Chief Technology Officer) de PIXABLE (www.pixable.com), una bústia de fotos i vídeos per a web, mòbils i tauletes amb més de set milions d’usuaris. Fa un any, aquests dos becaris de ”la Caixa” van vendre l’empresa a Singapore Telecommunications (SingTel), el segon operador de telefonia mòbil a l’Àsia i un dels més grans del món, per 26,5 milions de dòlars.

L’Iñaki i l’Alberto han complert el somni de molts emprenedors de muntar una empresa de tecnologia als Estats Units. En aquest article a ‘El País’, Iñaki Berenguer ofereix un consell als emprenedors espanyols com ell: “Pensar en gran, en global, i envoltar-te dels millors”. I és que, segons el fundador de PIXABLE, “l’èxit de l’empresa va ser que vam contractar sempre els millors talents i enginyers. Això va ser fonamental”.

Quant a PIXABLE

Per fer servir PIXABLE cal connectar-se a Facebook, Twitter o Instagram. Mitjançant algoritmes i anàlisi predictiva, el sistema mesura les relacions socials a la xarxa, dedueix qui són els amics més propers, la família o els coneguts i prou i presenta un àlbum personalitzat amb les 20-30 fotos que interessaran més a l’usuari.

Com molts grans invents de la història, van crear PIXABLE per “casualitat”. L’Iñaki viatjava força amb amics del MIT, feien moltes fotos i tenien problemes per emmagatzemar-les i compartir-les. Així que se li va acudir la idea de crear un servei per imprimir fotos des de les xarxes socials d’un manera senzilla.

*Font i imatge:reportage publicat a ‘El País’.

Segueix-nos twitter instagram facebook youtube
iñaki berenguer
alberto lópez