Una trobada virtual amb els becaris dels Estats Units 1994

06 d’octubre 2021

La quarta edició de la sèrie de Trobades Virtuals dels becaris de la Fundació ”la Caixa” va tenir lloc dijous passat, 21 de setembre. Els convocats aquesta vegada van ser els becaris que van rebre la beca l’any 1994 per fer estudis de postgrau als Estats Units.

La trobada va reunir 9 becaris que van aconseguir fer un raconet a l’agenda per tornar-se a veure amb els companys, a molts dels quals no havien vist en 26 anys. Alguns s’hi van afegir amb la tassa de l’esmorzar mentre que per a altres ja s’acostava l’hora d’acabar la jornada, atès que es van connectar des de diferents llocs d’Espanya, el Canadà, els Estats Units, el Regne Unit i Suïssa.

Capura de pantalla de la trobada virtual. D’esquerra a dreta, i de dalt a baix: Ana Barreira López, Enric Fernández Martínez, Miguel Maravall Rodríguez, Begoña Martínez de Tejada, Nuria Oliver Ramírez, Luis Chacón de la Rosa, Maite Taboada Gómez, Isabel García Tejerina, Sara Nadal-Melisió i Ainhoa Martín, Emilia Jordi i Diana Molina del Programa de Beques de la Fundació ”la Caixa”.D’esquerra a dreta, i de dalt a baix: Ana Barreira López, Enric Fernández Martínez, Miguel Maravall Rodríguez, Begoña Martínez de Tejada, Nuria Oliver Ramírez, Luis Chacón de la Rosa, Maite Taboada Gómez, Isabel García Tejerina, Sara Nadal-Melisió i Ainhoa Martín, Emilia Jordi i Diana Molina del Programa de Beques de la Fundació ”la Caixa”.

Malgrat la distància temporal i geogràfica des de l’última trobada, els becaris van coincidir a recordar la beca com una oportunitat que va suposar un abans i un després en la seva trajectòria professional, Molts també van destacar que, paradoxalment, la tornada a Espanya va ser més complexa que no pas iniciar l’aventura a l’altra riba de l’Atlàntic. D’altres van comentar que no van tornar mai o que la tornada va ser temporal.

En efecte, en aquests anys, aquest grup acumula experiència i èxits que demostren que el talent no té fronteres i que una formació de qualitat obre portes que segurament no podem anticipar. Aquest petit grup de becaris comprèn experts des de la salut o la física nuclear fins a les finances o el dret ambiental. Alguns han liderat ministeris o l’estratègia de grans bancs, mentre que altres són capdavanters en el disseny d’estratègies internacionals per aconseguir fer un món més sostenible o iniciatives europees relacionades amb la intel·ligència artificial. Després de posar-se al dia en les trajectòries dels anys que han passat, la conversa va continuar al voltant del canvi climàtic i les alternatives energètiques, i la necessitat de continuar incorporant nou talent a les organitzacions i empreses per continuar innovant.

Els becaris es van acomiadar de la trobada amb ganes de xerrar durant més temps i tornar a connectar amb els que no hi van poder assistir, com també continuar estrenyent el vincle amb el conjunt de la comunitat de becaris.

Segueix-nos twitter instagram facebook youtube