VOTA una candidatura amb experiència i il·lusió

El nostre objectiu

Incrementar el creixement d’aquest grup d’excel·lència, consolidant la nostra visió de l’Associació, que és aglutinar complicitats i oportunitats al voltant d’uns individus únics amb trajectòries excel·lents i canalitzar inquietuds d’un col·lectiu singular.

Les nostres propostes

Cada una de les nostres propostes està alineada en una clara direcció: facilitar la participació de cada vegada més membres a l’Associació que impulsin l’intercanvi de coneixement i experiències.

Ens vols CONÈIXER millor? Visita els nostres webs.

Aquí te’n deixem el PROGRAMA

m’exalta el nou i m’enamora el vell (J. V. Foix)

PROPOSTA DE CANDIDATURA BECARIS ”LA CAIXA”

Benvolguts/udes tots/es,

Les eleccions a la Junta de Becaris de ”la Caixa” ens brinden l’oportunitat de reflexionar sobre el que s’ha aconseguit i el que volem fer en aquests propers quatre anys per ampliar el camí recorregut.

Mirant el treball de la junta sortint, creiem que podem estar satisfets del que hem aconseguit entre tots. Una trentena d’actes anuals (més de dos mensuals!), amb activitats per a becaris i no becaris, nens i no tan nens, de les arts i de les ciències, en petit o en gran format. Sense oblidar el nou web de Becaris!

Formem un equip renovat i equilibrat, amb noves idees i propostes. Renovat perquè combinem l’experiència de diversos membres de la junta sortint amb l’energia i aportacions de noves incorporacions, que constitueixen la majoria d’aquesta candidatura. Equilibrat perquè abastem diferents disciplines, representem diferents països de destinació de beca i cobrim un ampli rang d’edats.

El nostre objectiu

Les nostres propostes

Conscients que hi ha becaris repartits per diferents ciutats d’Espanya, encara que una majoria estiguin a Madrid i Barcelona, es van començar a impulsar trobades en ciutats com Sevilla o Saragossa. Treballarem perquè aquesta tendència de creixement sigui possible i, al mateix temps, per potenciar i consolidar altres nodes o chapters en ciutats en què sabem que hi ha molta concentració de becaris, com Boston, Nova York, París, Londres, Berlín i Brussel·les, així com també València, Bilbao i Granada.

Maximitzarem l’enorme potencial de la xarxa de talent que representem. Una xarxa de talent única que serveix com a punt de trobada a les més diverses i completes àrees de coneixement. Crearem noves vies de networking entre becaris, no només per a activitats empresarials sinó també per a activitats intel·lectuals, culturals o esportives.

Incorporarem al programa un Consell Assessor, mitjançant el qual els antics presidents i membres de juntes passades puguin aportar idees, de manera que la junta actual n’aprofiti el coneixement i l’experiència i n’incorpori la xarxa de contactes i activitats.

Crearem un fòrum de nous becaris, perquè, d’una manera activa, els incorporats recentment connectin amb altres becaris, i alhora puguin suggerir què ens falta, què més podem fer o com ho podem fer, per crear des del primer minut aquesta sensació de pertinença a un col·lectiu plural i excel·lent.

A més, volem tenir una mirada més atenta sobre els nous becaris, tant quan marxen com quan tornen. Quan ens n’hem anat, tots hem cregut tenir preguntes no resoltes, molt del dia a dia (com vaig al metge?, tindré prou diners?, com trobaré allotjament?...). Estem convençuts que la figura del mentor pot ser de gran ajuda, ja sigui mitjançant xerrades presencials o virtuals. Molts de vosaltres ho heu viscut en les vostres universitats de destinació i creiem que és una pràctica molt interessant. No només això, sinó que potenciarem el mentor de retorn. En tornar tots hem tingut aquesta sensació de ser ‘peix fora de l’aigua’ i tenir algú que et doni suport o et guiï suposa una gran ajuda.

En els últims anys s’han consolidat el programa Horizons i les trobades estivals, i ara llançarem cicles temàtics en què es puguin discutir temes d’actualitat (refugiats, canvi climàtic, digitalització, art...) des de diferents perspectives, perquè estem convençuts que els becaris som inquiets i amb una gran capacitat per aportar i formar opinió.

I això enllaça amb una altra idea: voldríem comptar amb tots els becaris per divulgar la tasca de la Fundació ”la Caixa”, el seu programa de beques i el retorn social que té. Projectar la seva tasca nacional i internacional, el paper social d’un programa de beques, l’orgull de pertinença a aquesta xarxa de talent. Ens agradaria convertir cada un dels becaris en un orgullós ambaixador del programa, de les seves bondats i de la rellevància de programes d’aquestes característiques.

Tot això ho proposem amb una tremenda il·lusió, amb ànim de retorn del que ens ha estat transmès i amb la complicitat de tots vosaltres. Conjuguem experiència, talent i energia, i ens sentiríem orgullosos de poder representar els becaris a la junta.

I per això us demanem que ens confieu el vostre vot en les properes eleccions a la Junta de Becaris de ”la Caixa”.

Una abraçada,

Candidatura d’Oriol de Solà-Morales

Segueix-nos twitter instagram facebook youtube