Filtrar històries per:
Desenvolupament sostenible Talent dones
La intel·ligència artificial (IA) va néixer els anys 50 del segle xx, amb l’objectiu de construir sistemes computacionals intel·ligents. Després de dècades d’evolució, els últims anys ha crescut exponencialment i ha alterat l’ecosistema tecnològic, econòmic i social, amb l’obertura al públic general d’eines com ChatGPT. Tal com analitza Nuria Oliver, experta en IA i becària de la Fundació ”la Caixa”, aquest creixement implica la necessitat d’extensos debats ètics i reptes en qüestions tan rellevants com la desinformació i l’impacte que té en la democràcia. Tot i això, també representa un immens ventall de noves possibilitats per al bé social.
Investigació Emprenedoria
El 20 de febrer passat, vam celebrar una nova trobada virtual de becaris titulada “First time entrepreneurs: com emprendre un negoci sense fracassar en l’intent?”. Aquesta vegada, vam tenir el plaer d’escoltar Antoni Rosinol Vidal, emprenedor establert a Silicon Valley, que va compartir la seva valuosa experiència i coneixements amb els assistents.
Internacional Investigació Desenvolupament sostenible Talent dones
Verónica Relaño, científica experta en conservació marina i becària de la Fundació ”la Caixa” des de l’any 2019, ha recorregut el món estudiant els oceans i les comunitats que habiten a la costa. Ningú millor que ella per explicar-nos la situació actual dels ecosistemes marins i les seves àrees protegides.
Investigació Desenvolupament sostenible
Els dies 20 i 21 de març Brussel·les acull la cinquena edició dels European Research and Innovation Days 2024, un esdeveniment amb el qual la Comissió Europea vol promoure el desenvolupament sostenible i equitatiu de la nostra societat. Hem volgut consultar diversos becaris de la Fundació "la Caixa" que destaquen en alguns dels àmbits fonamentals per impulsar una Europa més verda, justa i competitiva.
Investigació INPhINIT Postdoctorat Junior Leader
Avui hem celebrat al Museu de la Ciència CosmoCaixa la cerimònia d'entrega de beques de doctorat i postdoctorat de la convocatòria 2023. 105 investigadors s'uneixen a la comunitat per fer front als grans reptes del futur en universitats i centres de recerca d'Espanya i Portugal.
Arts i humanitats Trobades becàries Trobades becaris
A la darrera trobada virtual de becaris de la Fundació ”la Caixa”, professionals de la indústria cinematogràfica van debatre sobre les complexitats i reptes actuals del sector i van compartir algunes de les seves experiències.
Investigació Ciències de la Vida i de la Salut Talent dones
En l’avantsala del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, conversem amb Anna Abbadessa, investigadora en l’àrea de tecnologia farmacèutica del CiMUS, a Santiago de Compostel·la, que comparteix unes reflexions sobre el lideratge femení en la ciència.
Associació de Becaris
Enguany es renova la Junta Directiva de l’Associació de Becaris de la Fundació ”la Caixa”. Per aquest motiu, preguntem a José Miguel Pulido, president actual, quines iniciatives i activitats té previstes per a la comunitat de becaris si repeteix mandat durant el període 2024-2028.
Desenvolupament sostenible Talent dones
Acabada d’arribar del continent glaçat, Anna Ferré Mateu, astrònoma i becària de la Fundació ”la Caixa”, comparteix amb nosaltres què ha viscut als confins del planeta. Un viatge ple de reptes, conscienciació, treball en equip i bellesa.